Rozwiązanie - Korzystając z różnych źródeł informacji, podaj przykłady emulsji stosowanych w życiu codziennym.
|
Rozwiązanie - Wyjaśnij, dlaczego woda jest dobrym rozpuszczalnikiem niektórych substancji, a innych nie. Dlaczego w wodzie rozpuszcza się na przykład ocet, a benzyna nie.
|
Rozwiązanie - Uzasadnij, że cząsteczka wody jest dipolem.
|
Rozwiązanie - Napisz wzory cząsteczki wody.
|
Rozwiązanie - Rozwiąż logogryf. Znajdują się w środkach piorących...
|
Rozwiązanie - Każdy z nas ma swój udział w procesie zanieczyszczania wód. Podaj kilka propozycji, co możesz zrobić jako uczeń gimnazjum, by zmniejszyć i ograniczyć zanieczyszczenia wód.
|
Rozwiązanie - Wpisz odpowiednie nazwy metod oczyszczania wód.
|
Rozwiązanie - Zaproponuj doświadczenie pozwalające odróżnić wodę wodociągową od wody destylowanej. Opisz przebieg doświadczenia. Napisz obserwacje i sformułuj wniosek.
|
Rozwiązanie - Napisz, w jaki sposób można ograniczać zużycie wody.
|
Rozwiązanie - Uzupełnij zdania. Woda ma największą gęstość...
|
Rozwiązanie - Roztwór soli fizjologicznej jest 0,9-procentowym roztworem chlorku sodu (NaCl). Oblicz masę chlorku sodu, która znajduję się w 250 g takiego roztworu.
|
Rozwiązanie - Do 200cm3 roztworu o stężeniu 15% i gęstości 1,2g/cm3 dodano 60cm3 wody. Oblicz stężenie procentowe otrzymanego roztworu.
|
Rozwiązanie - Nie każda woda to H2O.Znane są nazwy zwyczajowe wielu różnych "wód"(...). Dopasuj kolejne nazwy do odpowiednich związków.
|